Ljubomir Đukić: gde nalazim slike literature
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 08/01/2021 Edit
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 08/01/2021 Edit
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 06/16/2021 Edit
Portrait of Josh as a Sleeping Superhero, 2005
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 05/07/2021 Edit
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 02/18/2021 Edit
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 01/12/2021 Edit
uspavani (izdvajam im nekoliko redova)
locirano je
jedno mesto ni spomena vredno
privremeno za ceo životni vek
stvoreno nakon slučajnog susreta
lavež ispred šarolike privatnosti
raspadajućih domova
da bi se održala slika porodične prakse
prostora kao u pećini
politika spuštenih roletni
uz vrlo malo izuzetaka
zabravljenih kapija bodljikave ograde
izlizanog potrošenog superlativa
bez vrlina uticaja i ugleda
kakve koristi od uskraćenog užitka
umesto nežnosti hirovita grubost
šta objekti mogu ponuditi
uokviren okrutan odnos
(grozni su detalji psovke teške reči očaj)
dovraga uvek isto stanje patnje
pokreću se zauzeti iznutra
bez slobode
na veštačkoj svetlosti pozornice
unapred pripremljen komad
pojavljuju se na slici
opažanje u prolazu
smatraju se vidljivim
kao na prvi pogled
brzinom prenosa tek tako
izbija svađa prisiljenih
na analgetike
zbog glavobolje
tvrdoglavo iznova iznova
uzalud uzalud
kad se sve slegne
na korak od zadovoljstva
u sanjiva onemoćala iznemogla
čuda i čudesa bez strasti
u središtu dobra i zla
noći mirne i duge
u talasu nesanice
jutra teška
pomirljiva a daleka
u tračku nade
rasvetle oslobođene pojave
kao da su blistavo nove
uz prećutni pristanak
na novi dan
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 11/04/2020 Edit
„Svaki stvarni napredak je važniji od hiljadu programa“ Marks u Kritici gotskog programa
Nekadašnja socijalna sigurnosti i ekonomske regulacije pod uticajem vlasti sistematski su demontirane, zamenjene politikama namenjenim promovisanju mitskog ideala neoliberalizma o nesputanom slobodnom tržištu. Period uspona neoliberalizma karakteriše propadanje politike socijalne sigurnosti, Srbija je stigla u neoliberalizam na kraj njene epohe, kad je recesija učinila svoje
Organizacije LGBTQ+ populacija ne učestvuju u borbi protiv štetnih ekonomskih i socijalnih programa neoliberalizma, nisu jasno i glasno digli glas ni protiv homofobije, seksizma i heteroseksizma, potpuno su nekritički nastrojeni, predstavljaju lažnu sliku o onima koje navodno zastupaju i štite. Bez inovativnog modela organizovanja tavore zadovoljni Paradom ponosa, šta je osnovna i glavna strategija aktivnosti mejnstrim pokreta, anti-violentnost - bez trunke kontradikcije kapitalizmu. Kritike kapitalizma odigravaju se bez uloge LGBTQ+ političkog organizovanja, očekivano je da se unutar levičarske kritike kapitalizma i normativnosti uključi LGBTQ+ populacija u cilju ostvarenja jednakosti i inkluzije u društvu. Opšti dojam je da su LGBTQ+ organizacije i njihovi lideri, saučesnici u neoliberalnim programima. S druge strane posmatrajući dosadašnji politički angažman levičarskih organizacija ne uočava se direktno učešće u borbi za prava ove populacije (osim deklarativno) Kao da je LGBTQ+ zajednica u Srbiji ("Labris" navodi da imao oko pola miliona ljudi) irelevantan izvor aktivista i glasača. Jasno nam je da nema apsolutno jedinstvene kolektivne volje, samo koordinisanja mnoštva i složenosti pluralnosti volje, u toj kordinaciji Partija radikalne levice (PRL) ima svoju šansu, treba da stvori glavnu ulogu za stvaranje baze, inicijative i kordinacije. Trebalo bi da se nadovežemo na različite borbe, ovo je samo jedna u nizu.
Mainstream LGBTQ+ pokret nije zainteresovan na borbi protiv siromaštva jer to nije moderno, kosi se sa njihovim načinom života. nije popularno, nije u trendu. teži se senzacionalizmu - bolest 21 veka. Lidere ne pritiska siromaštvo. A zbog anonimnosti formalnog članstva i nema. Dakle, organizacije nemaju formalnu političku strategiju, ne zastupaju želje i interese populacije pa se i ne može očekivati da će kolektivno prići radikalnim levičarima. Da budemo kranje iskreni, u svim političkim faktorima LGBTQ+ osobe su indirektno stigmatizovane, zbog predrasuda u većem delu društva, bez želje da se identifikuju sa ovim osobama jer njihovo direktno učešće kao deklarisanih osoba velik je izazov, rizik, nije "produktivno", nije popularno za "široke narodne mase", pristalice, glasače.
Kod svih političkih činilaca primetan je nedostatak u programu kad je u pitanju ova populacija; trpi se inhibicija i nagomilani problemi guraju pod tepih. Znam da savremeni levičari nisu ambivalentni prema seksualnosti. Levičarsko radikalna paradigma će nam omogućiti da analiziramo društvo, za emancipatorski cilj prosvetiteljstva, univerzalno oslobađanje od ugnjetavačkih ideologija i eksploatatorskih društvenih struktura. Prošla su mnoga vremena tako i vreme pohvale i veličanja radničke klase „muževnosti“ koja je ignorisala žensku stranu radničke klase. Duboki su koreni heteroseksizma. Za deceniju ili dve verovatno će nastati korenite promene u širem društvu, voleo bih da se desi i ranije, nestaće predrasude i homofobija, kao što dolazi i do transformacije patrijahalne porodice u kojoj muškarac više nema apsolutnu nadmoć.
Ograničena je sposobnost predviđanja, ali iskreno se nadam, a na osnovu Statuta partije i verujem da će Partija radikalne levice biti prva politička partija sa političkom voljom i dobrim polazištem da stvori prihvatljivu teoriju i program za aktivizam LGBTQ+ populacije, kako bi se pojedinci politički angažovali a populacija masovno identifikovala sa antikapitalističkom radikalnom levicom.
Objavljeno na fb stranici: Partija radikalne levice - PRL
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 10/19/2020 Edit
Već tri decenije u svakodnevnim razgovorima, predavanjima i tribinama pitamo se ima li šanse za levicu u Srbiji. Mislim da je stigao trenutak za odgovor. Žalili smo se da ima levičara ali nema istinske levice. Raspravljali o tome dal' je levica pogled na svet, a da više nije ideologija. Polemisali dal' je bitnije zdravorazumsko ili naučno mišljenje.
Konstatovali da smo kao radnici prepušteni sami sebi, sindikati su nam slabi i neorganizovani, šta mi tu možemo, nemoćni da rešimo problem odnosa između rada i kapitala.
Uzdali se u mislioca Edgar Moren, u novi put političke emancipacije, potragom za “politikom ljudskih dimenzija”... Prepirali se oko uprošćene analize levice. Dal' su izvorne ideje deformisane posleratnom masovnom partijom, tada je ideološka pripadnost održavala vlast kao što to danas stranačka - interesna organizacija čini bez ideologije...
Objašnjavali razliku između državnog socijalizma i demokratskog socijalizma kojem težimo. Novorođeni nacionalizam članova SKJ - u je razorio levicu, vratili su nacionalizam sa secesijom i ratovima, pokrenuli rehabilitaciju saradnika okupatora...
Sporili se tako, sve dok mladi ljudi nisu došli na političku scenu, sa novim idejama i aktivizmom, sa autentičnim zahtevima obespravljenih, eksploatisanih, diskriminisanih, poniženih, uvređenih... Dal' smo sposobni da prepoznamo, shvatimo i suočimo se sa složenošću stvarnosti? Mladi levičari imaju moć stvaranja pravednog, slobodnog društva. Za njih biti levičar ima smisao, aktivni, solidarni, spremni na lična odricanje, a ne lični interes; na taj način politici vraćaju značaj i vrednost. Uveren sam da će Partija radikalne levice emancipatorski delovati na pojedinca i celo društvo. Pridružimo im se, nakon višedecenijskog lutanja, pronađimo sebe, nađimo se na levici, menjajmo se, razvijajmo, čujmo mlade, učimo od njih, prilika je da učestvujemo u stvaranju društveno političkog uticaja levice u Srbiji.
Ilustracija: Неясов Василий Андреевич (1926-1984) «Парень с Урала» 1959
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 09/05/2020 Edit
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 07/23/2020 Edit
nakon sudara sa realnošću
spotakao se prilikom iskrcavanja
sa pokretne brvnare na drvenom splavu
ostade čekajući povratak Heliosa
uvid podržava svetle horizonte
sa peščare
u tišini beskrajni sadržaj pustare
sa šumovitim zaleđem
nismo samo telo - reče
objedinivši telo i duh
dani u miru bez brige
šta je stvarno i neizbežno
gubi se jedino u mislima
prateći ubrzanu prirodnu reakciju
gde se olakšamo nikne čičak
srcolikog lista
kopriva sa krunicom na vrhu…
raste lekovito bilje u obliku oka i falusa
najčešćih drevnih simbola
izmišljeni verovanjima
ovde u pastirskoj kulači
otklanjamo zablude
duhovna podešavanja u toku
pohvala besposlenosti lutanju
bez strogih pravila odricanja
nepokolebljivog mišljenja
obožavanja uzvišenog
vremena…
stičem utisak doživljaja
celokupnosti
obilazeći
tumule kurgane
humka vitez kod male pijace
kod malog peska (neszür)
na vrhu se nalazi topografska oznaka
humka kamaraš horgoš
kalvarija kanjiška
pokraj tihog gradića…
Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 06/18/2020 Edit
Elektronske knjige