Ljubomir Đukić: misao slika

Pascal Roy Art
   

Pascal Roy: Echomen
www.pascalroy.com

 

(zapis bez montaže i epiteta)

slika od misli
doživljaj prijatnosti
materija olakšanja strujanja topline
zadovoljstvo lako dolazi prožima
u trenutnom kretanju
kao neki beskonačani fraktal
utiskiva se lagano u dubinu
bezobličnog postojanja

možda da bi izbegao prekomerno
uzdizanje ega
zaborav je lak
tumačim ono čega se prisetim
prihvatajući stanje
kontemplativni monolog
koje pokreće dobar osećaj

sve što počnem nerado završim
nedosanjanu zagonetnu kreaciju
ostavljam za posle
nadam se da postoji dovoljno vremena
treba malo više truda
za postizanje cilja
nije dovoljno jednostavno biti
voleti ga u mislima
nikad ga nisam pitao
odakle dolazi
rasplakan
moguće da je
otelotvorenje
onog kojeg lepšam
nisu stigli da ga pokvare
mislio je na slobodu
a glumio u pogrešnoj predstavi
prerano pobegao...


nevažno je ono
što je za mene važno
nespreman za određene
ograničavajuće situacije
neminovno i dalje postojim
u negativnom smislu
nikada neću postati
vešt sjajan
u bilo čemu
možda se radujem potpunom neuspehu
gubitku kontakta sa stvarnošću


(sleduje me otpornost
i bezbroj razloga zbog kojih
mi se ne treba obraćati...)

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 03/22/2013 Edit

Ljubomir Đukić: sledeća stanica kanjiža

 

 

 

na stanici u subotici duša sanja sitnice
pozivaju se pospani putnici
ulaze u voz zauzimaju mesta
popeo se i uhvaćen tajni pogled
u ovoj situaciji sve deluje pojednostavljeno
sa crnim očima gleda belo sa dva kofera
mig oka pomaže da bi krenulo veselo
najveće čudo dana
iz pristojnosti izbegnut pogled
on će via horgoš route szeged
u horgošu preseda
odlazi zauvek a radije bi ostao kod kuće
izostao je ispraćaj
a ja ću samo do stare kanjiže
signalni zvižduk za polazak
zauzmite udoban položaj
čuvajte se neoprezni voz polazi
nemi prvi vagon kartu molim!
voz klizi do prigradskog naselja
po običaju stižu blatnjave cipele
torokanje zaviruje
skitnica bira mesto istražuje lica

bili smo tromi pospani prijalo je
dok glasni nisu popunili kupe
šta nam vredi upoznavanje kad je ubrzo rastajanje
on će do hajdukova ne slušam ga i ne gledam
pristojan sam stranac
ako mi ne zameri slušaću bartoka
za moju dušu prošli smo ogromni crni oblak
opterećeno nebo kod palića
čudne misli o kiši naviru sa telegrafske žice
prazne plastične flaše na mladim stablima
u bačkim vinogradima pružam ruku starici
za korpom jabuka obogaćenih rumenilom
reče starost nalazi lak plen…
napušteni salaši se približavaju
zatim jedva primetno selo ulica
oživljavaju udaljavaju nestaju
još jedno mesto je upražnjeno
tražim vetrušku ili ritskog orla
nisu skriveni u daljini iza živice ili trske
u voćnjaku na granama
blizu hranilice za zečeve i srne
preko livade padam u dremež
pašnjak sad je svetlucav sav u bari
s leve strane je breg osmatračnica
odsutan sam isključen
propustio sam da vidim a znam
hladan vetar poljem brije oko tečne lenije
atar između horgoša i martonoša niži je
najpre nežno trese a zatim
naklon zveketavi opterećenje starih šina
dugo traje grozničavo zaglušujuće škripanje
lete varnice
grmljavina gvožđurije kao zemljotres
budan sam iz zahvalnosti čeliku
uvek kasni
naklon klimanje glavom uz mali osmeh
žamor nestaje dalje putujem sam
s leve strane je tisa red trske pa stari nasip
s obe strane ribnjaci i kanali
još jedan zapamćen prizor
povratak gledan iz voza
koji seče rub varoši
putovanje privedeno kraju
prenosi se pogledom dođi ružo...
u očima gustom oblaku
plodan čardaš
u osmeh onih što žive iza varoši
mašu svakog dana ispred kuće ispraćaju
svetlucavu konzervu
oglašava se putujući cirkus
kočnice ako pođe
naopako grčevito
nastavljaju svoje snove
prođe tako ceo dan
kao da nema kraja putovanju
zadnja stanica bez čekaonice nužnika i birtije
za one koji bi odmah da se vrate
u blizini je kiosk sa pecivom
 

 

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 02/21/2013 Edit

Ljubomir Đukić: prestrašen čeznutljivac

Steve Walker (1961-2012)

http://www.stevewalkerartist.com/

 

bio sam iznenađen saznanjem da je Reinaldo Arenas
počinio samoubistvo
a ceo život se borio da ostane živ
sve dok telo nije otrovalo slabašnu dušu zapremine 21 gram
povuklo nadole otpornost na okolnosti trivijalne poznate stvari
vraćajući mu se u mislima čitajući njegova dela
zaboravio sam da sanjam par udobnih cipela za jesen i zimu
pod prismotrom samoće koja navraća u večernjim satima
na početku uglavnom vikendom a kasnije svako veče
zadovoljstvo povlači za sobom katastrofu ponuđen ništavilom
kad razotkrije zablude šta ostaje šta je to danas doista važno
sve je na dohvat ruke bez napora u masu se uliva
brzo površno stresno stvara utisak da je ceo svet tvoj
živeti u nadi da je sve što poželiš moguće
izboriti se za svoje mesto pod maglom i dimom…

prošetao nestašnog magarca utemeljenim žarištem nagužene stvarnosti
traumatizacija balkanizacija okupljenih zavisnika
slabići imaju jaču polovinu a ružni lepšu
razbuktavanje gorućih pitanja
gonjen svojom strašću luta po gradovima
traga za prihvatljivim telom
nalazi ih očas posla ako mu je do toga
iz daleka u sećanju okružen mislima često menja raspoloženje
opterećen noćnim morama

bio sam zbunjen agnostik prestrašen čeznutljivac
od pomisli na nepostojanje
cveće i sveće darujem znakovima poraza
glasinama prinosim žrtvu
i dalje pokušavam da stanem u odbranu
posećujem odbačene zaboravljene zanemarene
u znak podrške
obeležja njihova vidljiva su kad pokrijem oči
doživljavam inkorporiranje njihovog duha
pokušam da meditiram ali ubrzo zaspim
pod utiskom mrtvila prave atmosfere
izjednačim spoljnu i unutrašnju prazninu
više ništa nije važno jer ono što želim
uskraćeno mi je čak i pogledom

 

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 11/27/2012 Edit

Ljubomir Đukić: zamrznuto srce živi

Keith Vaughan 1912-1977

 

… I opet vidim: nisam dijete tmine -
već atom modra raspjevala dana…

                                     Ivan Goran Kovačić

 

 

na grobu prijatelja 

brižno sam odgajio hrizanteme i prkos

procvat tuge i iskušenja (iskupljenja)

omiljeno cveće jednostavnost i iskrenost

u mislima provodim sate uklanjam paučinu

da sam žicu zasadio procvetala bi

uz crni granit od neporoznog prijateljstva

koje smo definisali urezali u posmrtne maske

stičem osećaj razjašnjenja straha

 i sticanja smelosti da besramno zurim

u zao glas koji o nama curi

(uvek razgovaramo o poeziji

razgovaramo drugim rečima

o svemu što volimo i želimo

naše tajne su sad u snu

on je gospodar sna

koji očekuje izveštaj

o mom individualnom postojanju

i trajnom prijateljstvu

jer on je zapravo deo mene)

u nivou očiju ljudi koji odaju poštu dušama umrlih

dopire poezija Ivana Gorana Kovačića

ponižen pevam:

Moj grob, More lana, Smirenje…

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 05/30/2012 Edit

Ljubomir Đukić: neprikosnoveni queer



??????????? ??????

Pierre et Gilles

http://en.wikipedia.org/wiki/Pierre_et_Gilles

 



meni je moja istina dovoljna
drugačije postojanje
neprikosnoveni queer
neograničena sloboda iza sveta

tematski okvir najneposrednijih doživljaja
stvorenog umeća pokretač nije znan
jedino u transu postoji pruža i povezuje odgovore

nema mi druge nego da priznam iskustvo
stvoreno i upijeno kristalnom požudom

neobične su tajnovito privlačne pustolovine
ako zanemarimo nevažne stvari
pronaćićemo novi prostor za nas
naš svet dočarava priroda
poseduje sve što nam je potrebno
priroda nas krije u njoj upravljamo sobom
mi smo skrivene prirodne pojave
za riznicu zadovoljstva
znamo rešenje skinuti do pojasa
konkretan doživljaj
izvini ali volim da ga sladim
emotivnim reakcijama
tumačem sudbine
u prirodi stvari je prostor slike u kojoj smo
dajući i uzvraćajući međusobno uravnoteženi
neprestano upućeni na ličnu prirodu
za zajedničko delo maksimalno oprdeljeni
sa nezadrživim porivima da sačuvamo osećanje
rasvetljavanje samouverene strasne
i ranjive crte koje se prodorno privlače
povlače zatvarajući krug u kojem maštamo
omiljeni detalji su u izolovanom mestu slobode
da šmugnemo potreba nam je
naći se na pravom mestu
gde nas pogled povuče vodi nas
u zajedničko prostranstvo
mami u čudnovatu apstrakciju
da bi u odrešenom stanju bili zaslepljeni
u najboljem ludilu
zadovoljenom fantazijom hipnotisani
projekcija proširuje vidike
(lepo je kao skaska o čarobnoj šumi)

koprcamo se klonuli pred suncem
priljubljeni povučeni u tajne
golišavu nežnost požude
na maloj čistini deo slike u visokoj travi
sred šume u senci vrba i topola
svetlucava srma po telu naiskap
to je već neorealizam
kad bistar i strastven stvaraju sliku
obnaženi sa sunčevim zracima
na licu ramenima između prepona
unoseći se čitavim bićem u drugog
otkrivanje i spoznaja magije
vlažnom strelom lupkanje po kožnom bubnju
on šampu nešto nerazumljivo i strasno poljubi
do sada kao da je skriven bio
na gornjoj polici za knjige
upravo je između naših nagih tela
lepo oblikovan sa ponosnim rumenilom na vrhu
značilo je da je upravo
u očekivanju jednog od mojih specijaliteta
koje deluje kao san o nepostojećem
nadmašuje sve dosadašnje intenzivne
intimne doživljaje ostavlja utisak
u produženom orgazmičkom transu

 

 

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 03/28/2012 Edit

Ljubomir Đukić: fragmenti neimenovanog




                     Keith Vaughan  (1912 - 1974)

 

izdvojen u početku sam sa sobom

stvara unutrašnji svet teško se otvara spoljašnjem

rastvoreno biće mili iz tame

fizička pojava ličnosti stvara se kroz tunel traume

 

transeksualni tinejdžer ima bliži odnos sa majkom

majka je htela ćerkicu

od nje prihvata poklone

krpice šminke ženske pokrete

o sebi razmišlja kao o ženi

otac je prek čovek

u njegovom životu prisutan je samo kad ga pijan zlostavlja

uznemirava ga i ruga mu se prašnjava ulica

versko preobraćanje i reperativnu terapiju predlažu

prašnjava ulica veruje u prozor providnu kapiju i ograde

ključaonica je njihovo značenje za tradicionalne monolge

mogućnost bilo kakve novije spoznaje odlaže se za kasnije

da li kulturna epoha uspešno olakšava

ili stvara sve veće probleme

brz tempo života približava čak i ekspanzija estetske hirurgije

ne želi seksualnost da skriva

nije mu želja da se neuspešno uklopi

među mrzitelje i zlostavljače

 

provokacije nemaju nekadašnje značenje

uostalom ovo nije kapric mašta konstruiše telo

na telo deluje senzacijom

za početak želi ženske grudi

sa tvrdim velikim bradavicama

 

pogled na istinu je suviše gorak

bolno je kazivanje duše

plaši se vršnjačkog okrutnog pritiska

plaši se da će mu se dogoditi zlo

izložen seksualnim nadražajima

na moment mu se čini kao da unakazuje misli i telo

bori se sa mislima traži pozitivni osećaj

konačnu odluku

dok je u pitanju igra stvara nevine izazove

prerušavanjem traži mogućnost identifikacije

promenjiv na putu ka drugom polu

zadesiće ga neočekivan napor

traži teško pristupačan dobro skriven zaklon

saveznika  u želji da mu olakša namršten unutrašnji romor

želi da bude sebi lep/a da se sve želje obistine

potreban mu je dečko snova

koji bi ga uzeo pod svoje okrilje

u pokušaju prevencije maksimalne diskrecije

dečko sa kojim se dopisuje

predočava mu kako se oseća

otkriva želje i namere

u želji da stekne prijatelja

upoznaju se ubrzo i zbiliže

on postaje znamenje njegovog bitisanja

prvo seksualno iskustvo znak odanosti

najdublje osećanje gradi privlačnost

zadovoljni uzdah čiste detinje duše

kojoj je interesantno

da upravlja polnim odnosom

usmeren ka viziji novog tela

u želji da govori izgledom

u oskudici sam ženskih delova tela

ispadam nekako gej a u stvari sam emo androgin

sebe doživljavam tako… veoma androgeno

imam specifičan stil i način života

pre bih se identifikovala kao devojčica

nego kao pripadnik muškog društva

ključ je u crtama lica u kojima nema

traga muškosti

kao ni u mojoj odeći šminki i kosi

trebaju mi ženski hormoni

želim da mi glas u potpunosti

bude ženski

želim da naučim kako da proširim svoje vidike

proširim svoje stavove o životu

razumem sebe prihvatam svoje postojanje

i da… imate li bilo kakvu toplu čokoladu… <3

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 03/06/2012 Edit

Ljubomir Đukić: u mnoštvu novog


 

http://29.media.tumblr.com/XlmSoxaXeqj7lqzoYrG1KkUao1_400.jpg

  Paul Cadmus (1904 - 1999)

 

 

korisatim ga kao umetnički medij

izabranik srca (falusa)

zaviruje pod pokrivač

zaljubljuje se na prvi pogled

zaljubljuje se u prvi pogled

hoću-da-te-skinem-pogledom

dodirnuti se usnama…

 

trese se od pomisli

siguran sam da bih mu dobro stajao

previše dobro da bi bilo istinito

šta ga zaista fascinira

slike foto kolaži video radovi

 

sećam se ogromne torbe

i kutije sa slikarskim bojama

špakle tvrde oštrice

(njegovih omiljenih stvari)

bilo je to sasvim fantastično

čudo koje me i danas proganja

uklanja prašinu sa sećanja

(na tu ogromnu torbu od kože

naišao sam kod jednog kolekcionara

koji odnosi tajne sa sobom pada u san

stvari jednog dana stignu na smetliše

isto je i sa osećanjima)

zakrčen starudijama budoar uspomena

sjajni atelje ključno sastajalište

tu je živeo i radio prisutan

šapat ljubavi usredseđen lak pokret

u slojevima boja nanet na platno

(skica se iskrada

živi prozori vidno polje

ostalo je isto...)

svaki pokret nipodaštava današnju digatalnu umetnost

slike su mu otvorene za mnoge interpretacije

dovoljan je pogled na njegov rad

uživati na bilo kom nivou

fragmentacije stvarnosti

boja sunca umiruje hladnoću

prihvaćena želja

pretraživanja po muzejima i galerijama

nigde traga slike izvedene iz intimnog

okruženja...

 

[sreća je da smo još uvek samo

znatiželjni dečaci...]

 

istakao je milost predmeta

interesovanja (zavaravanja)

poetski spokojan zatvorenih očiju

predaje se maštanju uklanja brigu

vanvremenski rečeno traje

kreće se od motiva erotike živog izraza

snage protesta individualnosti

studija intime koren umetnosti

opstaje element čovečnosti

 

treba istražiti uticaj

radi zanimljivih realnih osoba

zašto im je bez podsticaja digitalno doba

(ljudi više nisu isti

nose nevidljivi teret ugrađen

brzinom i dinamikom bez iskustva života...)

mogu se prihvatiti novi načini istraživanja

uraditi sve osim jedne stvari

priznati poraz starog

nadrealizma nesputane slobode

u novom kodiranom svetu

 

 

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 02/12/2012 Edit

Ljubomir Đukić: "Ljubiškam te Ljubiško" :)

schad.jpg

Christian Schad (1894–1982)

 

“O svemu je govorio, bio je u stanju da kaže sve,

pa i najmučnije,sve se moglo reći,

sve pokazati, o svemu pričati.”

                                      (H. Hese, Sidarta)

 

 

Neki moj sagovornik napominje da zadnjih godina potenciram gej literaturu, da su vidni dokazi da stvaram samo u tom pravcu. Eksplicitno međutim ne fokusiram se isključivo na gej odnos a pogotovo ne na sam seksualni čin. Lako je objasniti da mi je interesovanje usmereno na psihosocijalne teme seksualnih manjina i da mi nije cilj da poturam mušku golotinju; svučem dva muškarca i voajerišem nad figurama u polnom zanosu. (Nago telo ukoliko nema duha za mene je obična neprivlačna pozadina, paravan...) Taj čin mi je bio zanimljiv pre dve decenije dok sam u predratnim brojevima magazina Erotika M (izlazio u Zagrebu) objavljivao istinite priče.  Značajniji su mi biografski detalji likova i kako na njih utiče to što su gejevi ili biseksualci... Omiljena tema među gej umetnicima jeste sam seksualni čin, objektivnost otvorene seksualnosti, dok je meni taj čin sveden u čitavu radnju dešavanja i uzroka od kojih zavisi odnos. Nemam puritanski stav prema eksplicitno seksualnom sadržaju u literaturi ali mi je strana pornografija po svim standardima ne prevladava ni u mojim mislima a samim tim ni u delu koje stvaram. Ne dajem dovoljnu pažnju detaljima i zapletu, fantazijama o muškarcima, ne bežim od toga ali mi nije blisko pogotovo ne u nekom sladunjavom maniru. Pitanje je da li će moje gej literarne fikcije preživeti gusto kodirane socijalne interakcije.

Preveliko uzbuđenje otežava ispravan stav, otežava sagledavanje značajnih činjenica – takvo stanje teško je za objasniti rečima. Pokušavam da pi[em o onome o čemu se nikad ne govori, ono što se govori bez reči, kao i one stvari koje ne kažemo jedni drugima čak i kada koristimo reči. Beležim uticaj na osećanja u odnosu sa svetom na nekom dubokom fundamentalnom nivou što stvara problem. Recimo ukoliko takvo stanje želim iskreno da podelim sa voljenom osobom, otežava situacija spoznaja da voljenu osobu želim zaštititi od razgovora koji bi je povredio. Otvara se pitanja unutar odnosa dva geja postroji li potpuno prihvatanje ili ne. Postoji i problem druge prirode a to je želja da tajnu o intimi podelimo sa prijateljima upoznamo ih sa seksualnim opredeljenjem, da li će doći do prihvatanja ili osude... Tajna sama po sebi neprozirna, nepoznata - budi znatiželju. Većina se odlučuje na ćutanje o toj temi da bi izbegli podrugljive reakcije. (Nikada nisam tražio da obezbedim pokriće da sakrijem svoj identitet s tim se nisam ni hvalio niti isticao.)

Umesto da se bolje uklopi u situaciju zadobije potpuno poverenje partnera osoba se oseća slomljeno. Taj osećaj ga prati tokom čitavog života. To je tihi glas u glavi koji ga podseća da je drugačiji. Poverenju dajem svoj glas, u želji da se izborimo da verujemo jedan drugom. Iskrenost može biti prilično zastrašujuća. Da li vredi reći istinu? Osoba krajnje zbunjena o svom seksualnom identitetu, a samim tim čest je slučaj labilnih osobina pojedinca koje uočavam i o kojima pišem. Jedna od mojih tema je pitanje na koji tražim odgovor; šta je sve spreman da gej učini da bi izbegao da ga nazivaju pogrdnim imenima.

Zanimljiva mi je i spoznaja da moje buduće knjige se neće čitati u javnosti već isključivo u tajnosti, dakle neće se čitati u javnom prevozu ili na plažama roman “Nije teško biti gej”, biće potrebno hrabrosti pri kupovini, neće se pozajmljivati iz biblioteke bez obzira što pišem za one koji shvataju da je život više nego biti gej ili strejt. 

Razmatrajući literarnu posvećenost interesantno je napomenuti da zbog mnogo boljeg iskustva nego ranije bliža mi je poetika osetljivog tretmana pitanja seksualnog identiteta.

Ranije gotovo da nisam imao mogućnosti za objektivizaciju sopstvene intime. Tragajući o interesantnoj muškoj lepoti viđenu kroz estetsku pažnju namerno sam odabrao teme koje često bude zastrašujući osećaj nelagode. Pokušavam da otkrijem unutrašnji svet moderne muške psihe, bliskosti i suprotnosti sa prirodom.

Pri stvaranju korespondiram sa likovnom umetnošću i muzikom u poslednje vreme inkorporiran sam sa delima Jared French, Duncan Grant, Ludwig von Hofmann, Ferenczy Károly, Simeon Solomon, Robert Mapplethorpe, Baron Wilhelm von Gloeden, Vincenzo Galdi, Max Koch, Christian Schad …

Moj rad promoviše individualizam kroz popularni medij kakav je internet i ako težim štampanim izdanjima ali za tu ideju ne vlada interesovanja izdavača (zbog dobro poznatih razloga straha i nelagode).

 

* * *

Povod za pisanje daje mi i osećaj zasnovan u odnosu sa najbližima, njihova reakcija na moj odnos prema intelektualnoj i umetničkoj slobodi. (Uglavnom psuju mi sudbinu i viču na boga.) Zavirujem i u interesantnu riznicu kontroverzne umetnosti homoerotike. Pišem o tajnoj ljubavi koja opstaje usred jake socijalne zabrane. Suočavam se sa onim što me često proganja što mi je privlačno, mistično, lepo, bolne tajne suptilnosti su inspirativne a za većinu je to pogrešno, odvratno, skandalozno i provokativno…

 

  * * *

Najinteresantniji lep osećaj mi stvara pomisao na dragu osobu, sadržajan interesantan kontrast, proslava muške lepote prisutno zaglavljene u memoriji odvraća od misli i ideje o društvenim, kulturnim i političkim identitetima i sam komentar na gej život bez perspektive. Odlutam u interesantne veoma izražene slike nerazdvojnog ljubavnika u ono što simboliše našu intimu.

Razrađivam osećaj šta je realno i istinito. Voljena osoba je super heroj, zaštitnik autentičnosti, bez njega ne bih stvarao. Jedini sam koji zna za njegov duh koji oslobađa nesagledivu strast. Polno opštenja originalni odraz duše njegov duh samo u mom prisustvu je postojan plemenito divlji slobodan.

Namera o pisanju eseja o izrazu lica drage osobe, dakle o facijalnoj ekspresiji već dugo tinja u meni. Razne druge priče bliske toj  temi već su ugrađene, ali pomenuta tema se na neki veličanstven način uvek otima iz više razloga. Ne umem da nađem adekvatan stil kad je on u pitanju i ako je smešten i prevladava u svemu što pišem. Želim da prirodni svet, stvarni život unutar njega bude literarno dokučiv. Želim da izbegnem fantazije koje dovode u pitanje prirodnu stvarnost – stvarnost koja me pleni i osvaja. Nije imaginaran već stvaran, o tome se radi. Tragam za tečnom prirodnom stvarnosti bez romantičnog idealizma. S obzirom na dugogodišnji snažni utisak on je moje remek delo. Njegov ulazak u mene je bio munjevit, do te mere me osvojio da  preko noći postaje glavni junak i motiv za stvaranje. Činjenice treba obnavljati iznova, pogotovo ako je trajan i neizbrisiv uticaj. Kad god bi se dogodilo nešto značajno beležio bih to bez kasnije ispravke i podešavanja, smatrajući da su te beleške direktno njegove, da je u pitanju organski deo njega, sa željom da ga ne oponašam već da beležim...

Prepoznao sam mnoge slike na njegovom licu, u njegovim očima, koliko god da sam puta zagledan u njih drugačije su, prikazuju se u mislima direkno pospešuju ili čak govore iz njih, dato mi je da to vidim, spoznam i beležim. Njegove oči su prozor kroz koji vidim iznutra dešavanja koja nas se tiču, dokaz ljubavi i poštovanja, govore o znatiželji... teško je reći kako me sve pogađa i kakav je konstantan osećaj u meni, valjda to osećaju samo oni koji su iskusili pravu ljubav...

Oči su mu tajanstveni akvarel neba, preovlađuju topli letnji oblaci kojima se divim a u retkim slučajevima to su tužni kišni oblaci, čak i opasni tamni gradonosni, gotovo uvek čekam da se sunce vrati i da ugledam dugu posle kiše. Njegovo lice je moj san. Njegova pojava jasno govori da je žestoko samopouzdan, okretan, postojan, da ima svoj stil... Napokon pokušavam da progovorim o izrazu lica drage osobe... Istražujem inspiraciju, tragam za odgovorima... Imam na umu da ću za neko vreme uspeti u nameri da i rečima postane vidljiv dragi lik.

Počeo sam da volim svetlost i to dnevnu prirodnu svetlost na otvorenom sve manje me privlači tama. Do sada kao da nisam imao priliku da istražujem najbolje opcije. Dragi lik mi otvara novu objektivnost. Osećaj prema njemu niko ne ume da mi poremeti. Pomaže mi podizanju vidljivosti pokrića samopouzdanja. Nosi me na svojim ramenima ka cilju…

 

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 11/26/2011 Edit

Ljubomir Đukić: /povodom vesti o smrti prijatelja/

dragi prijatelju

ne uspevam da dočaram jedan prizor

u maju kad smo se videli

poslednji put

rekao si da smrt vreba

da si sasvim blizu smrti

osporavao sam tada tvoje reči

kod plave fontane skrivajući suze

vadeći se na  sunce punog sjaja

famoznu majsku svetlost

od tada sam imao bezbroj

tragičnih sudbinskih okršaja

najteži period u mom životu

a danas sam saznao da si krenuo

duginim livadama

neumoljivom magnetnom polju

da budeš iznad oblaka

iznad svega

 

tvoje su reči još uvek na istoj adresi

u Novom Sadu gde sam te upoznao

tad sam bio srećan i mlad

nemirnog srca zakoračio tek

po prvi put izvan provincije

ti si časni izuzetak

koji me je prihvatio

tragalački raspoloženog

uputio u pravi svet književnosti

pozorišta i filma

od tada se nižu godine učenja

pokušaji stvaranja

 

manje više sam shvatio

ispod crnog jasena

jedne jeseni

u kanjiškom

krugu prijatelja

da sam željan uspona

da se smem drznuti

krenuti dalje tragom

stvaralačkog nemira

dobio sam tad pažnju prijatelja

nešto što bi trebalo da se zove

smer ka suštini života

želeo si da steknem uvid

razume se da si me oduševio

to činiš sve do danas

a nakon ove vesti

shvatio sam tužno očajnički

da je smrt

besmislena

rekao si mi za nju u maju

jedino nisi

ko u vezi nje

donosi odluku?

 

kad je odlazak u pitanju

stvari nam izmiču kontroli

vrata su ostala

odškrinuta

za odlazak

 

i povratak

pretočen u

raskaljanu

bolnu jesen

tugu 

i nezaborav

 

 

                                 23.10.2011

 

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 10/24/2011 Edit

Ljubomir Đukić: Periculum in mora (Opasnost je u odlaganju)

 

http://photo.auction.fr/f/1/0/guglielmo-von-pluschow-1852-1930-jeunes-hommes-enlaces-sicile-1176906033804397.jpeg

Guglielmo VON PLÜSCHOW (1852-1930)

 


 

šta sam stvarno uvideo

u noćnom kretanju

oživljenom mislima

nepoznat odnekud kao već viđen

poluusnulo me okreće

prati dodeljuje ulogu;

osvrni se iza sebe

nemaš religiozna osećanja

ni pobožnog žara

 

težak uzor prenet u ugodan dan

(tačnije snenost koja uporno drži)

radeći ono što ne želim

(što više radim manje imam...)

 

pokušavam prečicom doći do željenog

reći mu da smo lep par

lice u izlogu odraz suprotnosti

mogao bih se obratiti

(mada nejasan nerazumljiv

nedovršen mi je rukopis)

 

najzad podstaknut pomirenjem

problem je u međusobnom

razumevanju

osećanju odbojnosti

budi se ranjiv stav

trošnih predmeta

sirovo je težak

mogao bih da ga se oslobodim

ali ako mene pita želim da se sjajno

zabavimo rasipajući bisere

 

bez čega se ne može;

naći pravu sredinu

zajednički jedemo spavamo

rečju i osećanjem

slobodno se izražavamo

dok neko uporno kuca

trajno nas budi iz sna

želi da nametne meru

 

treba izbeći  

suvoparne teme prostaka

pitanjima dosađuju

namerno se vraćaju uticaju

trag nametljivog spoljnog sveta

kao da je načinjen od ničega

upotrebljen za ukras bez motiva

napola zbilja napola šala

prolazno mesto grube skulpture

srodnih stilova

 

 ako mene pitaš

od koga sam nastao

ples u vrtlogu obavi posao

nek  nas dobri đavo spase

stegne nas na grudi

ispraši zadnjicu za ono što je bilo

podari još žešću ideju trajanja

individualnog nadahnuća

prvi korak

 

 

Comments (0) Posted to sinkretistička queer subkultura 10/04/2011 Edit


Around here



Categories

Moji linkovi

Elektronske knjige

Feeds